Friday 27 September 2013

心情分享

空虚的巴士

看到这张图应该是会觉得我的心情很低落吧?其实也不全然是啦。这张图纯粹只是我今天拍摄的最后一张图,想为今天做个结尾罢了。原图是没有这么阴森的,是我手痒把它调成这样。。哈哈。。
今天的心情就像是坐过山车一样。有很开心高潮的时候,也有失落低潮的时候。那么我就从早上开始说起吧。今天的工作时间是从早上九点开始,要到姓陈桥那里的妈祖庙记录祭拜广泽尊王的千秋仪式。所以呢,我就醒得特别早(应该说是没睡到才对),七点半就到巴士站等巴士了。搭了一个小时的巴士,大约8点45分的时候抵达了姓陈桥来到了妈祖庙。结果很失望的,到达的时候已经有人插香拜过了。我和我的拍档决定了再等多两个小时,希望会有人再前来祭拜。结果还是没有,不过我并没有很失望,毕竟这种事也不是第一次了。然后我们离开前往下一个目的地。接下来一切都很顺利,只是有点意想不到的是原本以为只需做到五点就能收工了,怎知晚上突然又有多一场要做。这里我犹豫了一下,因为本来是打算早点回去陪我的社服中老瓜们一起练习迎新夜的手语的。后来因为没能决定所以就和我的拍档们到五条路的凤山宫看热闹。这里是我心情转为高潮的时候了,因为我们得到了许可到戏班的后台看看。我在这里拍了不少的美丽照片,毕竟机会难得所以照片是很珍贵的(等我有空会上传到我的故摄生活的)。就这样,在凤山宫也待到了晚上八点多。既然都迟了,所以也干脆去看看晚上的那一场了。这一场有六个乩童,舞狮和电音三太子,是个很精彩的场合。一开始的时候心情是很激动的,不过后来发生了一些误会,整个人的心情也顿时低落了,也没有心情再看下去了,所以我十点左右就离开了。过后,走到了巴士站,上了一辆没有人的301号巴士,然后拍下了这张图。回家的路上,自己一个人静下心来,心情有变好了。回到家,就在我写着这篇文章时,我和我的妹妹在面子书上聊了起来。我只能说我是个很不孝的孩子,让我的家人都失望了。现在,我的心情是低落的,希望一觉醒来又是新的开始。

When you saw this picture you must be thinking that I am quite down, right? Well, that is half correct. This photo is actually the last photo that I snapped to use it to conclude today's happening. The actual photo is not this spooky, I edited it this way just for fun only..haha..
My mood today was like riding a roller coaster. There were times that I was very high and there were times that I was very down. Let me start the story from the time I woke up. 7.30am was the time I woke up today as I have a job on 9am at Tan Jetty. I reached Tan Jetty at 8.40am after an hour of riding bus. Well, my job was actually to record the praying ceremony at a Chinese temple at Tan Jetty. When I reached there, there was nobody and so me and my partner have decided to wait for another two hours. Two hours passed and nobody shown up, so we have decided to give up waiting and proceed to the next event. Well, my mood for that moment was a little bit down only as this kind of things had been happening all time. After that, everything went smoothly but there was an unexpected event at the night. Originally, I was planning to stay until the event finished, which is 5pm and then went to accompany my She Fu juniors to practice their performance for the welcoming night, but now I have to decide to stay back or go back. Since I was undecided, so I have followed my friends to the Chinese temple at the Macallum Street to see the God's birthday celebration. This is where I was feeling happy. Well, I get to go to the backstage of the opera show and took as much photos to my heart content. These photos are precious to me as not everyone has the chances to go to the backstage. I have spent lot of time at there and it was already 8pm. Since I might not be able to make it to accompany my She Fu juniors, so I have went to see the unexpected event. It was a really an interesting event and I am very excited. However, some misunderstanding happened and it really affect my mood. I was no longer have the mood to stay at there anymore so I went back at 10pm. I went to the jetty bus station, enter an empty 301 bus and I took this photo. On the way back, I have calm down a little bit. When I reached home, I have a little chat with my sister on Facebook while I am writing this post. All I can say is that I am a really unfilial son and I have disappointed my family. Right now, I am very moody and hope that when I wake up tomorrow everything will be renew.

很想在更仔细的记录下我的心情,不过我的身心真的是累了,是时候该好好的休息了。

I wish to record down my mood in more details but my mind and body are really tired. It is time for me to have a proper rest.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

就是我啦 · It‘s Me

Tour Directions Penang